onsdag 23 september 2009

Amelia, åh Amelia...

Jag vet knappt vad jag ska säga. För sisådär ett år sedan, lite knappt, körde de en helt sjuk radioreklam. Det var någon kvinna som stönade och så kom till sist själva budskapet: "Amelia - din orgasm i vardagen". Minns ni? Jag skrev om det här, för den som vill friska upp minnet.

Idag kom det direktreklam från Amelia i vår brevlåda. Det som var hysteriskt roligt, det var att reklamen inte var adresserad till mig - utan till husets artonåriga dotter.

Amelia tycker tydligen att det är hon, här i huset, som behöver läsa om "Jobba mindre-planen som kapar jobbstressen", hon som är lycklig över alla timmar hon lyckas kapa åt sig vid sidan av studierna. Och så läser vi på de avfotograferade omslagen som syns i reklamen och konstaterar att man i ett nummer kan läsa om hur man pimpar sin blodpudding och om det nya fixet som förebygger både rynkor och ålder för att man för evigt ska få vara 30. Jag är inte så säker på att hon vill skutta från arton till trettio. Trettio betyder ofta småbarn och hon är helt nöjd med tanken på att snart äga en hundvalp.

I ett annat nummer kan man få sig en "Mus-chock" - och då tar jag genast för givet att det inte handlar om såna där fyrbenta med svans, utan någon annan slags möss. Kanske inte ens datormöss. Jag är inte säker på att jag vill ha en mus-chock överhuvudtaget, när jag tänker efter. Och artonåringen, hon ville inte veta av någon mus-chock, hon heller. Men vi diskuterade ett tag huruvida flätor eller dreads är fräckast och det var också roligt. ;-)

Sen ska den vältränade och smärta artonåringen lära sig hur man skaffar sig en slank midja och starka armar - men tro mig, med tanke på hur mycket skit som den här artonåringen skyfflar per vecka och hur mycket grovarbete som hon ägnar sig åt så gott som dagligen, så behövs verkligen inte någon extra work-out. Hon tar mig lätt i armbrytning numera och hennes midja skulle platsa hos vilken modellagentur som helst.

Artonåringen bara fnyste och muttrade om att hon kände sig kränkt, men jag fnissar fortfarande. Och jag undrar hur Amelia tänkte här. Inte riktigt färdigtänkt, tror jag. ;-)

3 kommentarer:

  1. hahah, jag hade velat se syrrans min när hon såg posten ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha!!!! Så underbart! Amelias läskrets är väl annars just 30-40+????
    hehe! Förstår att man som 18 inte vill förknippas med den tantåldern!!! ;-)
    Fast just er diskussion om mus-chocken skulle jag gäran hört. Alltså var det DÅ ni diskuterade dreads vs flätor?????????????????? Det är isåfall rätt en rätt vågad diskussion ändå! :-)
    Kram!

    SvaraRadera