tisdag 29 september 2009

Bokmässan måste flyttas!

Hela 62% av Sveriges befolkning anser att bokmässan ligger alldeles för dåligt till för att man ska kunna besöka den. Inför kommande mässor bör därför arrangörerna allvarligt överväga att flytta evenemanget till mer centralt belägna trakter. Exempelvis har norrbottenskusten lyfts fram som ett alternativ i en högst seriös diskussion mellan Ett hem utan böcker och En bok om dagen.

Lyckligtvis är nu bokmässan över för den här gången och de nyanser av grönt som förekommer i detta inlägg bör endast betraktas som en ren tillfällighet och inte alls som en symbol över den avundsjuka som vissa människor känner över att inte ha kunnat delta på bokmässan i den avlägset belägna staden Göteborg.

;-)

3 kommentarer:

  1. Jag har två kommentarer:

    Jag åker gärna till Göteborg när som helst, och att kombinera det med ett bokmässebesök - det kan liksom inte bli bättre (jo, om jag kunde flytta dit igen skulle det kunna bli lite lite bättre, det skulle det).

    Jag tycker det borde vara _fler_ bokmässor, så varför inte ha en vid Norrbottenskusten _också_? I maj eller så?

    (händelsevis är även de bokstäver som jag måste skriva i ordverifieringen gröna. Det finns väl en tanke med det med.)

    SvaraRadera
  2. Avlägset? Göteborg? Nu förstår jag inte ;-) Något kan vi väl få ha norr om Stockholm. Missade visserligen bokmässan ändå, men nästa år ska det tydligen vara afrikanska författare i fokus så då ska jag helt klart slåss för fortbildning på plats!

    SvaraRadera
  3. Jag åker gärna norrut. Det gör jag alldeles för sällan, så jag kommer säkert vilse. ;)

    SvaraRadera