tisdag 29 september 2009

Film & blandat

Förra helgen hyrde jag ett par riktiga skräpfilmer - såpass illa var det att jag inte ens såg klart dem.

Den ena filmen heter 17 again och visade sig vara ett riktigt sömnpiller. Jag väntade och väntade på att det skulle bli lite action och lite roligt, men när halva filmen hade gått och det fortfarande trampades i sirap blev jag less på att vänta och slog av filmen. Antingen är det jag som är gammal, trist och trög - eller så är filmen inte så himla kul.

Den andra filmen heter Dumpa honom (He's just not that into you) och var precis fel för mig. Den ser väldigt romantisk och kul ut, då man studerar omslaget - men nä. Det var ett ändlöst funderande huruvida tjejen skulle ringa killen eller killen ringa tjejen, och vad han egentligen menade när han sa så, och vad hon egentligen menade då hon svarade så, och så vidare i all oändlighet. I alla fall ungefär halva filmen. Där tog mitt tålamod slut och jag dumpade filmen.

Men så fick jag tips om två olika filmer som jag inte sett. Det ena tipset var School of Rock och det andra var A Walk to Remember. Någon som sett filmerna och kan tycka till lite?

7 kommentarer:

  1. School of rock - är det den med Jack Black? I såna fall är den nog lite tramsig men väldigt kul. Jag gillar Jack Black som komiker.

    Den andra filmen har jag ingen aning om vad det är.

    SvaraRadera
  2. School of rock har jag också sett och jag tycker den är lite småkul. Om man inte har för höga förväntningar på den är den en sådär lagom trevlig lättsmält film. ;)

    SvaraRadera
  3. Ensam i en koja på toppen av berget29 september 2009 20:16

    School of Rock kan du ladda DVDn med. Bara knallar när till videobutiken. Passa på att kolla om Die Hard också finns på DVD!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar School of rock, otroligt lättsam och kul - ett bra tidsfördriv!

    A walk to remember minns jag att jag har sett, men det är flera år sedan så jag minns inte ens vad den handlar om! Men jag minns att jag tyckte att den var bra! Tror jag ;)

    SvaraRadera
  5. JAg måste vara på humör för att se Jack Black i sådana filmer som Scool of... men den skrattade jag lite åt och kan fortfarande citera "goblet of fire" när jag är i gasen.

    A walk to remember tror jag är den med Mandy Moore? Jag minns att den var så där söt och tillrättalagd som bara film a la americane kan vara, men jag höll på att gråta ögonen ur mig i slutet.

    Det kan säkert bli trevliga filmupplevelser = )

    SvaraRadera
  6. A walk to remember är en av mina favoriter. Jag är en av de där människorna som stänger alla känslor inne och så kommer jag till en punkt där det inte går längre. Då kollar jag på den här för att sätta igång tårkanalerna.

    SvaraRadera
  7. School of rock är lite smårolig, A walk to remember gråter man sig igenom - hela filmen. Snyftig, lite irriterande goddie-goodie men väldigt fin.

    Iofs gillade jag 17 again och Dumpa honom och har sett båda flera ggr så du kanske inte vill lita på mitt omdöme :p

    SvaraRadera