söndag 27 september 2009

Gardinsömnadsmorgon!

Jag bestämde mig för evigheter sedan (jaja, säkert för en månad sedan i alla fall!) att de nya köksgardinerna skulle vara bruna. Varmt kakaobruna, enfärgade.

Sen hittade jag vare sig färdigsydda gardiner i vettig prisklass eller tyg att sy av i vettig prisklass, så det hela blev lagt på is. Fram tills nu! Igår snavade jag nämligen över ett tyg som jag insåg skulle bli perfekt som gardiner. Det var visserligen färdigsydda bordsdukar från Hemtex, men det spelar ingen roll. Det står ju inte stämplat på dem att det är förbjudet att förvandla dem till gardiner, så då fick de finna sig att bli just gardiner... Och så här ser det nu ut:

Med bruna stolsdynor och brun bordsduk hade det ändå blivit alldeles för mycket bruntbruntbrunt, så med facit i hand var det väldigt bra att jag inte hittade något enfärgat brunt tyg som jag ville ha! Det är så länge sedan jag hade mönstrade gardiner i köket att jag inte ens tänkte på det alternativet... Men åh, så bra det är med enfärgade väggar! ;-)

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Det klart man kan göra så!

    SvaraRadera
  2. Fyndigt, ser väldigt snyggt ut.

    SvaraRadera