lördag 5 september 2009

Här har det stickats sockor!

Jag vet inte hur det kommer sig, men jag drabbades av en plötslig lust att sticka sockor häromsistens. De senaste tre veckorna har jag därför stickat tre par. Ska det va' så ska det va'. Garnet, som heter 7-bröder Polkka och kommer från Novita, har jag köpt i Finland. Det visade sig vara väldigt drygt och lättstickat, så det kan jag rekommendera för den som gillar printfärgat garn. Så här ser sockorna ut:


Idag har jag handlat lite annat garn, som jag ska roa mig med då jag sitter i teve-fåtöljen om kvällarna! ;-)

7 kommentarer:

  1. Wow! Vilken massproduktion! Superfina!

    Jag måste sitta mindre vid datorn, så att jag också får saker ur händerna. :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga! Stickade strumpor är bland det bästa och skönaste som finns (och ofta snyggaste!) En dag måste jag lära mig att göra mina egna =)

    SvaraRadera
  3. svartanova; Jamen, jag blev alldeles förvånad själv! Att det gick så på löpande band... ;-)

    Emma; Jag har alldeles nyligen lärt mig! Det kanske är ett par år sedan, bara. (Ja, det känns som nyligen!) Det var inte så svårt, bara jag fick klart för mig hur det funkade. Men så hade jag en av världens bästa textilslöjdslärare till hjälp med det första paret också... ;-)

    SvaraRadera
  4. Väldigt tjusiga! :)
    Och vad snabb du är! Jag ska själv producera tillräckligt många raggsockor/strumpor att våra vänner kan ha på sig dem när de hälsar på ute i vårt ruckel. Det går i vågor, så jag har fått till ett antal, men jag har ju inte din produktionstakt! :)

    SvaraRadera
  5. Jo; Sticka på tjocka stickor då... De ska ju inte rymmas i några skor! ;-) Och tro mig, jag är själv förvånad över hur kvickt det gick att sticka dessa!

    SvaraRadera
  6. Attans vilken fart!
    Välkommen till "sockträsket" ;-)

    SvaraRadera
  7. Sådana gröna sockar har min mamma stickat till mina småtjejer oxå =)

    SvaraRadera