torsdag 3 september 2009

Hjärtan på tråd

Jag har fått adoptera två stycken växter av mittentösen, som har alldeles för många växter för sitt rum. Det är Hjärtan på tråd, som jag nu har i köksfönstret. Dock behövde de något att klättra kring, så jag bestämde mig för att tillverka en ställning av ståltråd till vardera krukan. De där oregelbundna knorvarna längst upp, de tänker jag mig som stiliserade rosor. Jag vet inte om folk i allmänhet är med på det, men i mina ögon är det så... ;-)

Jag kan verkligen rekommendera ståltråd att mickla ihop nättare växtstöd av. Enkelt att forma så som man vill ha det - om man inte är rädd för att skita ner händerna lite grann (man blir grådaskig och luktar metalliskt, värre än så är det inte) och förutsatt att man kan hantera tänger. Våga testa! ;-)

5 kommentarer:

  1. Snyggt! Hjärtan på tråd har länge varit en favoritblomma för mig. Det kan bero på att det är en av få blommor som överlever i min hårdföra vård.

    SvaraRadera
  2. För mig är det inte lika lätt, jag lyckas aldrig riktigt få till det så som jag vill, men jag har en änglalik trådkonst hängande i fönstret.<3 Rosorna och arrangemanget har du gjort jättesnyggt!

    SvaraRadera
  3. Agata; Då borde dessa plantor överleva även här! Jag är rätt kass på att hålla växter vid liv, men lyckligtvis tar mittentösen vid där jag tappar lusten. ;-)

    Smultron; Go girl! Glöm inte att fota och visa upp!

    svartanova; Tänk, den där änglalika varelsen som jag var så ängslig för att du inte skulle tycka om... Och så hänger den uppe än! ;-)

    SvaraRadera