lördag 19 september 2009

Kontrasternas kontraster

Nu har alla auditions varit och det som händer härnäst i Idol är att alla som hittills har gått vidare ska bli granskade ännu ett varv. Jag har verkligen ingen koll på hur många som klarade den första granskningen, men det lär ju vara kring hundratalet. Och så många ryms inte i finalen! Alltså ska det kickas ut många, många...

Häromkvällen fick vi se den här härliga killen, som faktiskt bor här i bygden. Han har en fantastiskt skön röst. Lyssna!



Igår kväll gjorde så den här galenpannan entré. Jag är inte så imponerad av hans sångröst, inte heller hans engelska uttal - men han är ju inte klok på en enda fläck, och det kan man ju inte låta bli att imponeras av. Att våga vara helt knasig.



Det blir intressant att se vad som bär fram till en finalplats i årets Idol!

För övrigt håller jag just på och läser om en killes liv som halvtidsindian, och det är underhållande. Jag återkommer om den boken! ;-)

3 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag har kikat en del på Idol denna gång. Det var inte så fasligt mycket mobbing denna gång va? Jag blir inte klock på den där magra mannen i juryn bara. Vad är det med hans mörka ögon egentligen? Är hans läskig eller snygg? :s

    Har du provat riskakor med choklad på? Jag har provat och tagit en bild till min blogg. På ett nsyggt fat från Rörstrand som heter Flory. Vet du nåt om den serien? Ålder och så?

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tycker inte att de har varit så fasligt elaka den här gången. Skönt.

    SvaraRadera
  3. hehe ja, Idol är svårt att låta bli att följa ;) åtminstone alla dessa uttagningar.
    och allti skoj med de som vågar "bjuda på sig själva" eller vad man ska kalla det... hehe :)

    SvaraRadera