onsdag 9 september 2009

Lite musik?

För er som inte såg Idol igår kväll, utan roade er med annat! Eller, för er som såg Idol - men gärna tar en titt extra på ett par duktiga tjejer!

Att vara först i kön till audition för Idol, det slutar sällan lyckligt. Den här tjejen hade strategin klar för sig innan och hon gick ifrån audition med en guldbiljett i hand:



Härlig kontrast mellan det där smånervösa babblandet (ja, jag hittar inget bättre ord!) i början och själva sången, eller hur! ;-)

Något senare dök den här tjejen upp:



På klippet här ovan syns det så tydligt hur Anders Bagge skruvar ner sina förväntningar till ingenting, då tjejen talar om att hon ska sjunga Dr Hook's gamla goding A little bit more... Men som hon sjunger..!

Ikväll är det Idol klockan nio. Få se om jag lyckas hålla mig vaken! ;-)

4 kommentarer:

  1. Jag tycker inget vidare om idol... har dock slötittat nån gång när det stått på. :P
    Men de där två tjejerna sjöng verkligen mycket bättre än jag trodde när jag hörde de prata!

    SvaraRadera
  2. Det är alltid roligast att bli överraskad av något underbart när man inte förväntar sig det. Men varför förväntar man sig noll av de här tjejerna bara för att de är riktigt tjejiga? Att vara ung tjej betyder väl inte att man inte kan någonting. Bara en tanke...

    SvaraRadera
  3. Snöfrid; Jag tror att jag blev överraskad över att det var en sån kontrast mellan pratet och sången; från glatt pladder till djupt seriöst, i en handvändning.

    Veronica; Men det var väl en väldigt intressant tanke! Jag vet inte om jag tänkte på tjejen underst som särskilt "tjejig", däremot tänkte jag mig att hon kanske är en tjej som inte tar mycket plats - och underskattade henne därför.

    SvaraRadera
  4. Det är så skönt att få lite ståpäls då och då. De här tjejerna fick mig att tokle, trots att jag kände mig lite nere.

    SvaraRadera