tisdag 8 september 2009

Mannen under trappan snart på teve!

Marie Hermansons psykologiska drama Mannen under trappan har filmatiserats och kommer strax att visas i svt. Det kan väl ändå inte bli annat än bra, med Jonas Karlsson i huvudrollen?

(Bilden är lånad från svt.se)

För övrigt är Marie Hermanson en av mina absoluta favoritförfattare. Hon skriver väl genomarbetade böcker med oväntade inslag, och hon lyckas alltid få mig helt fängslad av det som hon berättar om. För den som ännu inte har läst något av Hermanson rekommenderar jag Musselstranden till att börja med. Därefter lär det gå bra med vilken titel som helst. ;-)

12 kommentarer:

  1. Instämmer om Hermanson. Den här filmatiseringen får inte missas.

    SvaraRadera
  2. Mannen under trappan är verkligen en speciell bok. Det ska bli spännande att se filmen.

    SvaraRadera
  3. Detta måste jag ju se. Den första jag läste var Värddjuret men den bästa jag läst av hennes böcker är just Musselstranden.

    SvaraRadera
  4. Åh, det ser jag fram emot!

    Lena

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. åhhh! jag älskade boken så då måste jag ju bara se filmen!

    SvaraRadera
  7. Haha... det var det jag menade med avslöja senare :-) Jag funderade till och med på om jag verkligen skulle skriva att jag postade det för att man kunde räkna ut att det var jag. Tack för tipset om serien, jag gillar ju även jag Marie Hermansson, så det låter spännande.

    SvaraRadera
  8. Vad kul, jag har inte läst någon. Det får jag nog se till och göra. När är filmen på teve, tro?

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Har inte läst Mannen under trappan, men gillat andra jag läst av Hermansson. Det gäller att skynda sig att läsa alltså! Jonas Karlsson är kul att se, men jag läser helst boken först!

    SvaraRadera
  10. Jag är väldigt, väldigt tveksam till filmatiseringen av den här boken. Boken är speciell och det kommer bli svårt att fånga upp nyanser i en film.
    Jag kommer definitivt se den, men jag är rädd att jag blir besviken ;).

    SvaraRadera
  11. Shit!!
    HOPPAS de visar den online också Jag vill såååå gärna se den. Jonas Karlsson är en av mina absoluta favoriter och även om jag inte läst denna bok av hemransson så gillar jag hennes böcker mycket!!

    SvaraRadera
  12. Första delen på TV var underbar. Synd att det bara visas en gång i veckan!

    SvaraRadera