onsdag 30 september 2009

Mera blandad konfekt...

* Jag har kollat på de två första avsnitten av House, första säsongen. Jag är inte helt såld - blir man det efter ett tag eller ska det vara ögonblicklig kärlek, månntro? Kan tänka mig att ge serien ett par avsnitt till på sin höjd, men om inte kärlek har mognat fram då, då gör jag slut.

* Jag drömmer såna drömmar att en drömtydare skulle bli överlycklig. I natt har exempelvis maken och jag varit poliser och jagat skurkar i en mörk park. När vi äntligen hade fått tag på skurkarna och våra poliskompisar hade kört iväg med dem till finkan, ja då dyker skurkarnas polare upp och blir lite jobbiga med pickadoller och hela köret - och förstör att vi skulle gå på pizzerian och fira fångsten. Det blev ett himla micklade för att få skurkpolarna att lägga ner, och när jag äntligen vaknade - mitt i natten - var min första tanke "Gud, vad skönt att jag inte är polis!".
Därefter jobbade jag i en liten, skunkig konsumbutik (inte helt olik den lilla konsumbutik i vilken jag inledde min kassörskekarriär en gång i tiden) resten av natten. Jag satt i kassan och det var en uråldrig kassa, med ett enda lite halvrackligt kassaband - som inte gick att stoppa. Det kom varor hela tiden och de dråsade i backen vid slutet på bandet och jag sprang runt kassan, plockade upp, återvände till kassaapparaten, skickade iväg nya varor, som dråsade i backen och så gick det runt, runt. Efter den drömmen är jag glad över att jag har avslutat min karriär som konsumkassörska.
Ekorrhjul? ;-)

* Jag virkar ruta efter ruta och monterar ihop. Just nu ser det rätt bra ut, men man vet aldrig. Jag kanske tycker att det här också blir skitfult när det är klart. ;-)

* Ikväll hade jag vinterjackapremiär då jag gick kvällspromenad med vovven. Det var exakt vad som behövdes, med tre plusgrader ute och en väldigt frusen vovveägare. Och så kan vi härmed officiellt slå fast att det nu är slut med sommaren och att jag måste sluta gå barfota i ballerinaskorna om dagarna.

* Och så läser jag. Vad får ni veta så småningom - jag har ännu inte läst ut boken.

* Sen har maken blivit galen. Han har tömt tvättstugan på pinaler och är nu i full färd med att måla om. Det är jag som brukar göra sånt; vakna upp en dag och bara vara tvungen att måla om någonstans eller möblera om något eller riva ut någon inredning någonstans ifrån. Men inte gör det något. Det är bara trevligt att titta på! Sen när det blir finlir, då ska jag vara med och leka. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar