lördag 12 september 2009

Pärlpyssel

I veckan firade vi minstingens födelsedag här hemma. Jag hade pillrat ihop ett halsband med några olika hängen till henne. Dessvärre är jag inte särskilt nöjd med bildkvalitén, men det får duga! (Straffet för att fota i dålig belysning...)

Till att börja med har vi ett hänge som anspelar på hennes dansande. De flesta berlocker här kommer ifrån ett smycke som jag köpte på H&M, enbart för att plocka isär och bygga nya smycken av... Balettskorna, änglavingen och nyckeln kommer därifrån. Det rosalila silverfolierade hjärtat hade jag sedan tidigare.


Sedan ett hjärtehänge. Det stora hjärtat i silverfärgad metall valde hon själv ut då vi besökte Noliamässan och jag envisades med att gå igenom hela Pagonis monter ett par gånger för att inte missa något tjusigt. Det mönstrade, mellanstora silverfärgade hjärtat kommer från H&M-smycket, och de övriga hade jag i pärlförrådet sedan förr.


Blomhänget består helt enkelt av en härligt rosaskimrande blomma i något slags akrylmaterial på en silverfärgad blomformad metallbakgrund. En strassliknande sak i mitten. Även den köpt hos Pagoni under Noliamässan. Mellan blomman och låset placerade jag en klassiskt snyggt slipad glaspärla.


Den silverfärgade metallrundeln med hål i, som själva halsbandskedjan träs igenom har hon också valt själv. Texten är helt enkelt "kram", tre gånger om. Halskedjan är köpt som metervara, fast jag har lagt in några olikformade element här och var, bara för att bryta av lite grann. Ena änden av kedjan sitter fast i rundeln, andra änden löper igenom.

4 kommentarer:

  1. Vad fint!! Men var fick du tag på själva metallrundeln?? Var den med på H&M smycket eller på "metervaran"??
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, den kommer också från Pagoni! Det finns mängder av sådana där rundlar ute i pärlbutikerna nu, med ungefär vilket budskap man än kan tänka sig! ;-)

    SvaraRadera
  3. Oj vad snygga de blev allihop. min favorit är nog den första faktiskt men allihop var verkligen jattefina!

    vad glad hon måste ha blivit för en sån personlig present, dessutom!

    SvaraRadera
  4. Heej :)
    Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.
    Kanske något som just du skulle vilja vinna
    eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.

    Kika in på länken och var gärna med:)
    http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

    Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)
    Kramar //M

    SvaraRadera