måndag 7 september 2009

Skärpning på Pocket & Prassel-fronten, tack!

Jag fick just vetskap om att en deltagare har fått en anonym kommentar på sin blogg, gällande att hon inte skulle ha tackat tillräckligt fint för det paket som hon nyss fick. Jag har läst igenom tack-inlägget och jag har läst kommentaren - och jag måste säga att jag är besviken. Den anonyma kommentarskrivaren menar att man ska fota sitt pakets innehåll och lägga ut på bloggen, för att tackandet ska ha varit ordentligt gjort - men så är inte alls tanken. Ett foto är visserligen trevligt och en bild säger mer än tusen ord och allt det där, men: Har man berättat om innehållet i paketet, då har man gjort det man lovat. Digitalkamera eller skanner kan vi väl ändå inte begära att alla deltagare ska ha i sin ägo!? Citat ur regelverket för Pocket & Prassel 3.0:

* När du har får ett brev från din hemliga bokvän, ska du berätta om det i din blogg. På så sätt vet din vän att brevet har kommit fram - och alla vi andra som läser din blogg, vi får ett litet boktips!

Självfallet känner sig deltagaren utpekad som en som inte har fullföljt sitt åtagande - fastän hon har gjort allt vad man kan begära. Det är helt enkelt inte rättvist! Är det för mycket begärt att önska sig att den som skrivit kommentaren kan ila iväg till bloggen ännu en gång, för att mjuka upp sina hårda ord och ställa tillrätta lite grann?

Tänk på att meningen med Pocket & Prassel 3.0 är att helt okända människor ska få glädja varandra med böcker och prasslande godsaker!

Var snälla därute! ;-)

9 kommentarer:

  1. Vad tråkigt, det viktigaste för mig är att paketen kommer fram och att mottagaren blir glad över dem, om inte får man klura mer till nästa paket =)

    Märker att jag har missat en del mottagna paket redan, de ska jag leta rätt på nu ^_^

    SvaraRadera
  2. Det viktiga är väl att man skriver vad man fått, inte fota det!
    Dåligt gjort.

    SvaraRadera
  3. Det är ju meningen att paketen ska ge glädje och en liten guldkant i vardagen, att inte alla fattat det?! Jag missade däremot frågeformuläret, men har gett svaren via meil till min bokvän hoppas det är ok. jag visar självklart mitt paket på bloggen, när det kommit. En annan fråga har jag samma bokvän i okt och nov eller blir det nya? Är det nya kan jag ju fylla i formuläret nästa gången på bloggen. Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Maria; Samma bokvän hela tiden - både den du skickar till och den som du får av!

    SvaraRadera
  5. Sicken tråkig upplevelse! Det här utbytet ska ju vara roligt för alla parter.. Visst är det roligare att få se en bild på innehållet men det är väl inte det viktigaste i det hela. Hoppas den anonyma personen inser sitt misstag.

    SvaraRadera
  6. Men! herrejesus, nån måtta får det väl ändå vara! Om man inte ens äger en kamera så kan man ju inte fota det man fått! Lite pinsamt att försöka göra sig större än vad man är, kan jag tycka. Foto är så himla oviktigt i långa loppet, huvudsaken för mig är att jag faktiskt gjort någons vardag lite roligare genom mitt paket. Och vad spelar då ett kort och en massa fjäsk för roll?

    SvaraRadera
  7. Mäh! Man är väl med i utbytet för att glädja och glädjas och uppskattningens FORM är väl helt egal!! Skärpning, människa, var glad för ATT din gåva blev uppskattad. Näe, usch, två bläng till höga vederbörande för den kommentaren!

    SvaraRadera
  8. OBS! Vi vet inte alls vem som skrev den första kommentaren! Och den personen har bett om ursäkt och förklarat att hon inte ville något illa. (Jag tar för givet att det är en hon, med tanke på att det verkar vara 99% kvinnor som intresserar sig för byten!)

    SvaraRadera
  9. fast min vän presenterar inte vad böckerna heter.. bara att paketet är kommet. jag tycker att det är lite tråkigt, då jag lägger ner tid på innehållet i paketet...

    SvaraRadera