söndag 20 september 2009

Slö söndag...

Nu har jag varit älgjaktsänka klart; maken kom hem i natt med hemskt mycket älgkött. Det ligger i frysen (frysarna!) och väntar på att bli uppätet. Rikedom! ;-)

Jag målar fortfarande stolar. Det tar en fasansfull tid och det värsta är att man måste vara så himla noga då man målar med vattenburen lack. Den är inte precis förlåtande, så även minsta kladdande syns. Men det får det väl vara värt, för att slippa den hälsovådliga lukten... Jag klarar dessvärre inte av att måla så väldigt mycket åt gången - då protesterar mina fingerleder, knogar och handleder så väldigt - så jag duttar lite här och lite där, och det gör ju naturligtvis sitt till för att det här målningsprojektet ska ta en halv evighet.

Och så har vi kalasat i helgen. Det har alltså varit tårta, kakor och karameller som basföda hela helgen, och nu känns det som att jag inte vill se åt en kaka på månader.

Strax ska jag läsa lite till om halvtidsindianen. Jag vill verkligen veta hur det ska gå! ;-)

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig helg (om man bortser från händernas protester, så klart)!

    Ni hoppas vi att inga fler kinesiska tecken hamnar på våra bloggar - i alla fall inte från den avsändaren! ;)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Ja, här fick vi första laddningen med älgkött i söndags då maken och gubbarna slaktade...så idag blev det älgköttbullar till middag...mums !

    ***
    KRAAAM EVA

    SvaraRadera