måndag 14 december 2009

Tävla & vinn, del 8 - vinnare

Amäh! Ni fattar väl ändå att det är något lurt med den där taxen..? Det är ju såklart inte en helt oskyldig och alldeles normal tax!

Så här stor är den, egentligen:


Den är tillverkad i cernitlera och ynkliga 14 mm lång. Jag kan vara ganska pillrig i fingrarna, när jag sätter den sidan till. Och vikten ja, den väger inte ens ett gram. Så det blir 14 millimeter + 0 gram = 14. Den som var absolut närmast, det var ju Oprahbloggen med summan 23 - men si, hon har bommat mejladressen... Och för rättvisans skull tänker jag inte släppa igenom någon vinnare som inte har angett mejladress - så det blir Lilla O som kammar hem vinsten; Rapsbaggarna av Karin Brunk Holmqvist. Fast hon gissade rejält fel gissade hon ändå bäst, av alla andra deltagare! Så det kan bli! ;-)


Grattis Lilla O!

5 kommentarer:

  1. Ha, ha, du är rolig.
    Snacka om jag blev lurad och flera med för den delen.

    Grattis till vinnaren.

    SvaraRadera
  2. Oj, tack! Kul att jag var bäst trots att jag var kass. :-D

    SvaraRadera
  3. Snyft. Jag visste ju att du hade min adress redan...
    Ville inte röja mig förrän julpåsen lyx var över...

    Oprahbloggen

    SvaraRadera
  4. Anna-Lena; Lätt hänt att åka på en liten blåsning... ;-)

    Lilla O; En vinst sitter alltid bra!

    Oprahbloggen; Jamen, jag har ju mejladresser till hur många som helst av alla som bloggar om böcker - med tanke på alla byten och alla frågor jag får. Haken är bara att det blir ohållbart för mig att börja leta i min mejlbox efter adresser som eventuellt finns där (fast de kanske numera är inaktuella) - och för hur lång tid ska jag förväntas hålla en mejlkonversation i huvudet så att jag begriper att jag redan har adressen någonstans..? Och går jag med på att leta efter en adress, så måste jag kunna leta efter allas adresser... Nä. Mejladress på stört, det måste vara enkelt att hantera för mig!

    I alla fall så var du bäst och finurligast i den här tävlingen!

    SvaraRadera
  5. Jag är nöjd med att jag var klurigast:-)
    Oprah

    SvaraRadera