onsdag 26 maj 2010

Dagens tips

Det är riktigt roligt att läsa Hyfs&Stil på dn.se. Någon funderar över vad som är "god sed" vad gäller användandet av motordrivna manicker i villaområden. Någon annan vill dra den där om offentlig amning ett varv till. Någon funderar verkligen på om man kan be om ett kokt ägg, om man inte gillar maten på en bjudning. Verkligen! Heta debatter i kommentarsfältet den senaste månaden har det varit då frågan om hundar på kollektivtrafik har diskuterats - och då någon tyckte till om vad lärare ska bära för klädsel. Så, dagens tips: Om du vill underhållas en liten smula - läs Hyfs&Stil-bloggen.

Själv ska jag harva mig igenom ytterligare en bit i min Roberts. Fast jag lider inte. ;-)

6 kommentarer:

  1. Jag håller med! Det är en fantastiskt rolig spalt. Och det är alltid med spänning som man klickar på kommentarerna efter Magdalenas inlägg. Just när man tror man vet vad folk brukar gå i gång på, så förvånas man av vilken vändning diskussionen tar :-)

    SvaraRadera
  2. Njä, jag blir mest trött av folk som fokuserar galet =annorlunda mot mig.

    SvaraRadera
  3. Nu måste jag in och läsa om lärare och kläder... Hmm, kommer jag sura ur månne? :P :)

    SvaraRadera
  4. Kollade genast på Hyfs&Stil. Vad roligt! Tack för tipset.

    SvaraRadera
  5. Vixxtoria: Ja, det kan bli helt otroliga sidospår ibland! Och somliga läser andras kommentarer som Fan läser bibeln - så det kan bli mycket hett.

    Ylva; Såna är jobbiga! Hålla på och tycka fel!

    Lisa; Nå, hur gick det? Hann du bli arg..? ;-) Jag orkade inte läsa mer än en bråkdel!

    Ting&Tankar; Mycket nöje! ;-)

    SvaraRadera
  6. Njaee... jag imiterade en ko och höll mig lugn, så man kan säga att det gick fint :)

    SvaraRadera