söndag 23 maj 2010

Söndagstankar

Något som inte går att begripa: Hur kunde jag få 8 rätt av 10 Expressens webtest där man ska skilja budgetplagg från lyxplagg? Jag, som inte handlar kläder annat än då de jag har håller på att falla i molekyler. Högst märkligt! ;-)

Planer som inte hanns med: Jag tänkte skotta ner lite perenner i den halvan av perennrabatten som inte har fått sig några plantor ännu. Det får bli en annan dag. Och jag är tacksam för att perenner är duktig på att föröka sig själva! ;-)

En erfarenhet att komma ihåg och dessutom dra lärdom av: Låt aldrig mer sextonåringen lägga rabarber på recensionsexemplar i form av cd-bok förrän du själv har lyssnat; i synnerhet inte Martina Haags. Det resulterar bara i att sextonåringen går runt och fnittrar och försöker få berätta om alla roligheter som hon har hört. Det är irriterande och psykiskt påfrestande. Spoilervarning på hela ungen. Gah! ;-)

Knäckande insikt: Spinkiga artonårstöser orkar bära minst tre gånger så tungt som mamman orkar ta på sina veka armar. Verkligen knäckande. I alla fall har hon förstått det där med att såna som är superstarka måste också vara supersnälla. Tur för mig, det! ;-)

Dagens läsning: Lite Nora Roberts. Det artar sig bra. Redan vid sisådär tjugo lästa sidor är det avslöjat vilken karl som fantiserar om att få se den kvinnliga huvudpersonen naken. Robert i ett nötskal. Men åh, vad behändig läsning just nu! ;-)

3 kommentarer:

  1. Jag har varit fast i vamprvärlden i typ två månader nu, har precis läst ut den sista boken. Man kanske skulle ta ditt exempel och ta upp en Roberts, jag behöver ngt lättsamt. =)

    SvaraRadera
  2. Kan dina tonåringar ta åt sig äran av att du hade så bra resultat på klädtestet?

    SvaraRadera
  3. Amy; Alla måste få något lättsamt ibland! ;-)

    Lisse; Nja, det var rätt märkliga kläder på det där testet...

    SvaraRadera