tisdag 23 november 2010

DVD-boxar att önska sig!

Listan över DVD-boxar som jag vill ha är ständigt i förändring. Plötsliga förälsker flammar upp men somliga av dessa slocknar innan det har hunnit bli något inköp. Andra kärlekar är mer eller mindre beständiga. Så här ser önskelistan ut just nu:


I klartext:
William & Mary - berättelsen om begravningsentreprenören och barnmorskan som oväntat finner varandra, och som jag tror att jag ensam tittade på då den gick på teve för ganska exakt en evighet sedan men, om jag minns rätt, bara första säsongen. Den här boxen innehåller tre säsonger. Jag skulle gärna lägga vantarna på boxen! Men är det ens någon annan än jag som minns serien???

Oskyldigt dömd - säsong två. Vi håller på att se första säsongen och den är inte helt fel. Hyfsad, faktiskt. Och jag har en känsla av att det liksom tar sig allt mer, ju längre in i serien man kommer. Skön ironi!

Life - säsong två. Bilden visar en importbox, men jag väntar på den skandinaviska versionen. Och varför, varför lade man ner serien efter bara två säsonger? Den första säsongen var ju himla bra och jag hoppas att säsong två är lika himla bra!

Seventh heaven - säsong sju. Jag har ingen ordning alls på hur många säsonger det finns, och trodde att det var slut efter sjätte säsongen - men där hade jag ju fel. En sjunde säsong ser jag fram emot! Tvillingar i magen på mamman sist jag kollade - om jag inte minns fel... ;-)

Brottet - säsong ett. Ett osett kort, men jag har bara hört gott om serien. Danskarna brukar kunna göra fina teveserier!

Grey's Anatomy - säsong sex. Hur kan man låta bli? ;-)

CSI New York - säsong tre. I väntan på någon säsong av CSI Las Vegas började vi kolla på CSI New York, och den duger. Inte lika bra som Las Vegas, men som sagt: den duger!

Brothers and Sisters - säsong fyra. Den ser jag fram emot! Jag gillar verkligen den där röriga familjen inklusive alla galna intriger...

CSI Las Vegas - säsong nio. Fast jag saknar Gil Grissom. Han ska ju vara navet; i centrum för händelserna - med allt det som är han.

Criminal Minds - säsong fyra. Dödligt frestande! Och jag vill att Reid ska fortsätta att vara så underbart udda och asocial men strålande intelligent.

12 kommentarer:

  1. Ja William och Mary minns jag mycket väl! Jag minns ett avsnitt särskilt väl och det är när barnens pappa kommer för att visa sina söner en överraskning, en present...ett litet syskon som pappan bär innanför jackan. Jag tror inte att det var från sista säsongen. Jag har en gnagande känsla av att jag aldrig fick veta hur det gick.

    SvaraRadera
  2. Jag ska faktiskt se Greys antomy s 6 nu den är riktigt bra=)

    SvaraRadera
  3. Anna; Ja, visst känns det så! Man fick inte något slut på historien! Knepigt. Det kan ju i och för sig ha varit en sån serie som inte slutar på ett vettigt sätt...

    Adelina; Grey's är alltid bra! ;-)

    SvaraRadera
  4. Brottet kan jag verkligen rekommendera. Sen är ju Brothers and sisters och Grey´s anatomy ett måste för mig.

    SvaraRadera
  5. Seventh Heaven. Jag orkade kolla fram tills den näst äldsta flyttade ihop med sin poliskille ovanför typ garaget eller nåt sånt. Alla hade samma problem i avsnitten. Det blev ju hur tradigt som helst att titta på. Och när äldsta tjejen inte var med längre och äldsta sonen drog i väg var det inte samma sak längre.

    SvaraRadera
  6. Jag kollar på huset Elliott, första säsongen. Superduper.

    SvaraRadera
  7. Bokmamma; Jamen så bra! Änne ett plus för Brottet, alltså! ;-)

    Anna; Men det är ju det som är charmen! Det är ett bekymmer i varje avsnitt och så löser man det på ett smidigt sätt, väldigt amerikanskt och med ett stänk välsignelse från ovan... ;-)

    Miaring: Jag har sett alla tre säsongerna och håller med. Superduper! Tänk att den faktiskt håller än! ;-)

    SvaraRadera
  8. Psst, du har en award att hämta ut hos mig...

    SvaraRadera
  9. Ja jag minns William och Mary men har för mig att det gick på någon konstig tid för jag missade det ofta och därför har jag ingen koll på hur länge den gick. Men mer än en säsong skulle jag tippa, de hann ju få ett barn ihop:-)

    SvaraRadera
  10. med näsan i en bok: Då måste jag kolla! ;-)

    klok som en bok: Men då har jag nog ändå bara sett en säsong, för jag minns inte att de fick barn ihop. Tror jag? Eller minns jag det? Herregud, vilket minne man har! ;-)

    SvaraRadera
  11. Brottet ÄR en alldeles fantastiskt bra serie. Jag såg den när den gick på svt och ondgjorde mig varje vecka över att jag inte hade dvd-boxen så att jag kunde se fler än ett avsnitt i veckan ;)

    SvaraRadera
  12. Ni måste alla skaffa " Love my way !" ! Underbar prisbelönad serie från Australien

    SvaraRadera