lördag 27 november 2010

Lördag?

En hård vecka med många långa och intensiva dagar på jobbet resulterade i en lågaktiv blogg, trist nog. Men nu är jag back on track! ;-)

I veckan har jag läst Tretton skäl varför, och mina tankar om den boken kommer under helgen. Härnäst ska jag läsa Den allvarsamma leken eftersom vi har valt den som bokcirkelbok. För sisådär tjugo år sedan fanns den bland mina favoritböcker, så det blir intressant att se vad jag tycker och tänker kring den idag!

Vi har också sett klart Oskyldigt dömd, en serie som ursprungligen gick på tv4 för ett par år sedan, men som vi i vanlig ordning har sett på dvd-box eftersom vi inte såg den på teve... Oväntat bra serie, med inte så mycket fokus på det blodiga brottet utan istället mer nystande kring det juridiska. Istället för att vara en halvtaskig kriminalserie med spänningsambitioner siktar man mot det mer undersökande och lägger till en nypa humor. Rätt kul. Och Persbrandt gör sig rätt bra i sin roll som dryg, smått tankspridd men okonventionell professor.

Idag har jag en drös ärenden att uträtta. Låt oss hålla en tumme för att åtminstone hälften verkligen blir gjorda! ;-)

3 kommentarer:

  1. Kul med bokcirkel!
    Hoppas du har fått gjort lite av "drösarna"

    SvaraRadera
  2. Åh jag önskar jag var med i en bokcirkel, men det verkar inte finnas några i min hemstad. :(

    På tal om ngt annat, jag såg i en annan blogg ett lapptäcke som du gjort och sålt, så jäkla fint! Fast inte lika fint som rostäcket. ;-)
    Jag ska ha barn i april och undrar ifall du skulle vara intresserad av att göra ett lapptäcke som skulle passa i barnvagnen eller sängen?
    Du får jättegärna maila mig isf (jag tror att du har min mail efter alla byten) så vi kan "prata" lite mer ingående. :)

    SvaraRadera
  3. Monica; Jag fick massor gjort! Skönt som bara den! ;-)

    Amy; Njä, rostäcket är ju min höjdare! ;-) Jag gör jättegärna ett täcke som kan passa dig! Jag mejlar dig!

    SvaraRadera