fredag 12 november 2010

Statistik och förbannad lögn...

Jag har fram till alldeles nyss struntat i att ens titta på bloggers nya statistiksida, men så läste jag ett inlägg hos någon om funktionen och tog mig en titt på min egen statistik. Man kan till exempel kika på vilka inlägg som är mest lästa någonsin - och det är klart att man vill veta det!

Mest läst någonsin är inlägget Alla bokbytande bloggar, som helt enkelt listade alla bloggar som var med i Sommarskönt bokbyte. Känns rätt logiskt. Många länkar till kul bloggar i ett svep. Därefter kommer inläggen om Pocket & Prassel 4.0 och Pocket & Påhitt. Verkar också rätt vettig.

Men, sedan kommer överraskande nog ett inlägg som jag en gång gjorde då jag tyckte att alla människor verkade ha frågestund i sin blogg - och så ville jag också ha frågestund. Det var för övrigt hela sex stycken som tyckte att de hade något att fråga mig om. ;-) Och som femte mest visade inlägg ligger The Clique - Inne till varje pris; tankar om en inte helt bedrövlig tonårsfilm, men nästan.

Så, varför ligger helt ologiskt en fråga om en frågestund och tankar om en rätt kass film på topplistan över mest visade inlägg - när jag har skrivit så många andra briljanta saker..? ;-)

14 kommentarer:

  1. Vad? Har blogger en egen statistik? Var hittar man den? Jag använder google analytics. Är lite beroende av att titta på alla siffror, trots att jag inte vet vad det är bra för egentligen. Min gissning om dina toppinlägg är att folk googlar sig till din recension. Resten är dina trogna läsare som är nyfikna på dig. Bokbytesinläggen är ju som du säger självklart i topp.

    SvaraRadera
  2. Men jösses. Det var ju hur lätt som helst att hitta! Och jag har sett ordet tusentals gånger, känns det som, ändå har jag aldrig fått för mig att klicka på det.

    SvaraRadera
  3. Ja något lurt är det med den där statistiken på blogger.
    Vilket härligt paket du fick hem igår.
    Snygga grejor.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  4. Du får så många klick på just de inläggen för att sökorden DVD och frågor, frågestund... är ganska vanliga.
    Det är inte bara bokfantaster som hamnar på bloggen via en sökmotor utan någon som söker kanske någoting helt annat.

    SvaraRadera
  5. Underbart att få hem så många paket! Jag måste vara med i något sånt där någongång :)

    SvaraRadera
  6. Anna; Bra att du hittade! ;-)

    Tekla Maräng; Ja, det är något lurt. Det är knappast sanningen räknat från den tidpunkt bloggen startade; det måste vara från någon annan tidpunkt.

    Kristallina; Det kanske är tillräckligt knasigt för att ligga till så... ;-)

    Lotta; Ja, väldigt kul att få bli så bortskämd! ;-)

    SvaraRadera
  7. Mmm, statistiken är lite lurig... och som jag önskar att jag också kunde få min bokpåse.... jag deltar i Pocket & Prassel 4.0 men än så länge är brevlådan tom....!

    SvaraRadera
  8. Statistik brukar ju inte alltid vara den absoluta sanningen. Men det kanske det är, den här gången!

    SvaraRadera
  9. Librarybeth; Har precis mejlat till din hemliga bokvän och bett henne att gå in på din blogg för att tala om varför paketet dröjer. Förhoppningsvis har hon skickat det sent. Det är bättre än alternativet "Har skickat för ett par veckor sedan", för det kan betyda att brevet är ordentligt på villovägar..!

    Monica; Endast Blogger vet. Kanske! ;-)

    SvaraRadera
  10. Då hoppas jag på att bokpaketet inte ska bli en pinne i postens statistik för bokpaket på rymmen ;) TACK för hjälp!

    SvaraRadera
  11. Tack för den roliga idén med pocket och prassel. Så roligt att bekanta sig med nya bloggar!
    ha en bra vecka, kram Marie

    SvaraRadera
  12. Cajsas Faster; Tack för att du var med! Det är ju alla deltagare som gör hela grejen! ;-)

    SvaraRadera
  13. En annan sak vi borde diskutera är varför du inte besöker min blogg. Det stör mig lite.

    SvaraRadera
  14. Du härliga person kanske borde fundera över av vilka skäl du tycker att vi ska diskutera det? Känner vi varandra, eller?

    SvaraRadera