söndag 18 december 2011

Det är nu jag alltid ångrar mig!

När jag slinker in hos till exempel Annelie och ser vilket härligt paket med garn och kreativa böcker som hon har fått... Eller när jag ser Mias fina garn... När jag blir sugen på Ellisons strut med choklad... När jag ser att Fabulerat har fått en hel hoper fint inslagna paket... När Maria är så nöjd med sina paket att hon vill skicka dem till sig själv. Och när jag ser Josefins härliga hög med böcker! Eller Evalinns hög med pinaler och böcker!

Spetsig har fått en nio-dagars-kalender som man blir himla nyfiken på. Jag vill också ha en paketkalender, känner jag! Och jag kan gärna börja räkna ned till julafton redan sisådär vid midsommar... Jag är inte så knusslig! ;-)

Eller när jag ser att Monika har fått en film som jag tycke ser spännande ut: Babel. Varför har jag inte sett den? Samma sak med filmen som Matilda har fått. Varför har jag missat den?

Konsten att vara otrogen på Facebook har landat hos Boklusen och den blir jag genast nyfiken på. Likadant med Mrs Es böcker. Nemi!

Och så verkar det som om Tess tänker hålla på sina paket ända till julafton. Lika ståndaktig är Fyra tassar vid min sida. Och Pysselfarmor.

Sen ska vi inte tala om Hanna-Kristine, den lyckosten...  ;-)

Så. Det är alltid nu jag ångrar att jag inte är med själv! ;-)

15 kommentarer:

  1. Ja du jag tycker sånt här är otroligt spännande :) Därför spar jag ju på spänningen ett tag till!

    SvaraRadera
  2. du får hoppa på tågte nästa gång! Jag fick en utmaning som kallas svårt men jag hoppas att hon gillar det

    Jag ahr inte fått mitt paket ännu men jag tänker faktiskt försöka VÄNTA till julaftonen inna jag öppnar den!!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du ska skicka med din adress till alla som är med och så får vi skicka varsin grej till dig. Som tack för att du ordnar detta. Och så får du gissa vem som skickat vad :)

    SvaraRadera
  4. Hihi! :) De förstår jag! Jag valde att själv medverka i mitt garnbyte. Väntar ännu på mitt paket... Man vet ju vem som skickar, men man vet ju inte vad paketet kommer att innehålla... :)

    Tack för att du arrangerade bytet!

    SvaraRadera
  5. Monika: Det vore höjden av fräckhet! Och jag skulle aldrig i livet kunna klura ut vem som hör ihop med vad...

    Det roliga är ju att surfa runt och se alla härliga paket som har satts ihop! Jag vet att jag är rätt kass på att hitta på paket under tidspress när det kommer till kritan - så det är väl egentligen skälet till att jag aldrig är med i mina egna byten. Plus att det känns knasigt att utse en hemlig bokvän åt sig själv...

    SvaraRadera
  6. jo jo men jag klämmer allt litet grand på paketen...böcker är det visst *fniss !!!

    Det är så himla roligt och glädjande att Annelie är så nöjd med paketet - värmer gott i hjärteroten ;-))

    SvaraRadera
  7. Förstår att du är avis...Men du får typ hundra guldstjärnor i himlen för att du ordnar så fint till oss.
    Tack så mycket! Någon gång kanske någon av oss vågar oss på något liknande! (mycket någon nu...)
    Då får du haka på! Kram P.

    SvaraRadera
  8. Är du inte med själv och ändå ordnar detta? Jisses! Jag håller med Monika. Någon belöning borde du få!

    SvaraRadera
  9. Jag hade tänkt samma som Monica, skicka med din adress så får du säkert hur många julpaket som helst! Tack för att du ordnar detta!

    SvaraRadera
  10. Tinnar och torn: De där guldstjärnorna har jag makat tillrätta strax ovanför mig, så att jag kan kika på dem ibland! ;-)

    Och igen: Min belöning för att ha ordnat ett byte - den kommer när jag ser alla glada inlägg om paketen! Jag skulle förvisso vilja ha paket själv också - men det kräver ju att man är med i bytet, klarar av att sätta ihop ett fint paket inom begränsad tid och sen får iväg det med posten innan det är försent... Och där spricker mina talanger! Jag skulle vara en sån som blir svartlistad, för att jag aldrig får tummen ur - så därför är jag inte med själv. ;-)

    SvaraRadera
  11. Åh jag fick ett helt underbart paket. Med ett par hemmastickade "vantar" som jag redan älskar men så lyckas jag inte klura ut vem min hemliga bokvän är... Lite trist för jag skulle så väldigt gärna vilja kika in på dennes blogg och tacka så hemskt mycket. Men jag har tackat ordentligt i min blogg och efterlyst lite fler ledtrådar.

    SvaraRadera
  12. Jag förstår det! Hade inte fattat innan att du inte är med själv. Första gången jag är med på ett byte och tycker det har varit jätteskoj! Fick mitt paket i veckan och det var så otroligt spännande att få öppna :) Men jag har inte fattat vem som har skickat allt det fina till mig ännu!

    SvaraRadera
  13. Ja, det är sant. Jag ser fortfarande fram emot julen och har inte ens tjuvkikat in i påsen! Den ligger framme och lockar!

    Jag har faktiskt lite annat i tankar de senaste dagarna, ja gick nämligen och oroade mig för att mitt paket aldrig kommer fram till min hemliga vännen!

    http://fyratassarvidminsida.blogspot.com/2011/12/julsnapparna.html

    Men sent igår, äntligen: påsen är återfunnen, min jul är räddad!!!!

    http://fyratassarvidminsida.blogspot.com/2011/12/morka-dagens-ljusa-slut.html

    God jul på alla fina bokälskande bytare!

    SvaraRadera
  14. Nu fick jag mitt paket! vilken omtanke av denna okända bokvän :)

    SvaraRadera
  15. Det förstår jag. Det har varit superkul att få delta, ännu roligare än vad jag trodde...att få se vad som dolde sig i det paket man fick och att följa hur det man skickat togs emot...och läsa om alla andra fantastiska paket. Supermysigt! Stor tack till dig! :-D

    SvaraRadera