torsdagen den 5:e april 2012

Svettigt, det här med påsklov...

Idag är första dagen på påsklovet och jag märker redan av att det kommer bli en svettig historia med vissa logistikproblem...

Jag har en bunt lapptäckstyger som ligger och gapar efter uppmärksamhet i arbetsrummet. Det går ingen större nöd på dem egentligen; jag har hunnit ge dem lite tid och karvat somliga bitar i ännu mindre bitar. De borde inte gnälla. Men de är lite envisa.

Jag har en halvfärdig vantstickning som jag verkligen vill bli klar med innan sommaren kommer och förra veckan stickade jag inte en maska. Kanhända måste jag sluta maska om det ska bli färdigmaskat någon gång... Problemet är lite grann att ju färre dagar det är kvar på vintern, desto mindre arbetsdisciplin får jag med de där vantarna.

Sen ligger det en hög nya, fina böcker i trappan (jaja, det är svårt att hitta vettiga platser för nyanlända böcker) och hojtar att de vill bli lästa. De ska ju få bli lästa, det är inte det. Det jobbiga är att de vill bli lästa genast, samtidigt och utan dröjsmål. Där ställer de till det lite för mig, faktiskt.

Ja, och så har jag ju fåtöljen som rätt ofta vill ha sällskap av en balja te, en godisskål (eller en nötskål) och en bok. Och ska alla de där hålla på och umgås, då vill jag också vara med. Så är det ju.

Sen ska man helst flika in någon lite stund då man fikar med familjen, kollar lite på teve, promenerar med Vovven och lite annat sånt där som man vill hålla på med. Som bäddat för logistikproblem, eller hur?

;-)

4 kommentarer:

  1. Har också problem med var jag ska placera nyanlända böcker...

    SvaraRadera
  2. Ja, stackars dig som måste plåga dig igenom allt det där och dessutom har ett påsklov att göra det på. ;)

    Jag skulle annars kunna ställa samma fråga som jag fick igår på lunchen...
    "Vad ska du göra i påsk, förutom att bli slagen i Wordfeud?"

    SvaraRadera
  3. med näsan i en bok: Man skulle ha en mer töjbar bokhylla!
    Camilla: Ja, jag lägger till det där med att få wf-stryk på listan. Då blir det ännu svettigare! :-)

    SvaraRadera
  4. Låter som mycket angenäma logistikproblem! :-)
    Helena Milton

    SvaraRadera