lördag 9 juni 2012

Husets tredje student!

Nu har huset tredje tös tagit studenten! Tänk, vilka stora barn man har! Det är helt konstigt.

I väntan på att studenterna skulle komma utspringande, satt vi i bilen och höll studentnallen sällskap.


När alla studenter hade sprungit ut, fått blommor och kramar, åkt flak bakom traktorer runt, runt på stan och till sist kommit hem - då var det dags att fira med närmaste släkten. Vi högg in på smörgåstårta, prinsesstårta och andra godsaker, och studenten var fullt upptagen med att öppna presenter och läsa gratulationskort mellan tuggorna. Jag och maken köpte en supersnygg symaskin till henne, så nu kan hon sitta på sin kammare och brumma!


Hon fick blommor i mängd och det ser ut lite grann som att vi driver blomsterhandel här hemma... Vackert!


Eller karamellbutik. Fast skålen är sorgligt tom idag! Hur nu det kan komma sig..? ;-)


Hon fick också ett bokstipendie, vilket vi föräldrar känner oss väldigt malliga över.  Det handlade om att hon är "en arbetsmyra som går sina egna vägar" och att "trägen vinner". Fina ord! Och det är vår minsting - tänka sig! ;-)

(Korten har jag instagrammat och sedan bara printscreenat. Ögonblicksbilder som inte håller för någon förstoring, men som är så himla roliga att ta och att dela!)

9 kommentarer:

  1. Lycka till till studenten. Bal i morgon?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den här studenten vill inte gå på bal så hon hoppade över den.

      Radera
  2. Var har du köpt den snygga symaskinen någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En symaskinsaffär här i stan, vilket inte säger så mycket. Men googla på Singer jubileumsmodell, så borde du hitta fler återförsäljare. :-)

      Radera
  3. Vad fint med studentdagen. Fina bilder och mycket fin present från er.
    Själv har jag två söner varav den yngste sprang ut i fredags. Underbar dag och jag håller med dig, hur gick det till att de är så stora nu? Jag menar, en annan har ju inte åldrats ... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Jag känner mig verkligen inte tillräckligt gammal för att ha vuxna barn... :-)

      Radera
  4. grattis till tjejen..duktigt gjort att få stipendie..Jättegullig nalle!

    SvaraRadera